Тема:Символи
України як держави
Мета: Ознайомити дітей з різноманітністю символіки в нашому
житті. Навчити розрізняти національну та державну символіки. Розширити знання про Державну символіку України - Герб,
прапор, Гімн. формувати навички поводження в урочистих ситуаціях; розвивати
інтерес до пізнання минулого України; виховувати патріотичні почуття, шанобливе
ставлення до державних символів України.
Обладнання:презентація, вірш
про Україну для учня, інформація про
народні символи Укоаїни, кросворд, запитання для вікторини, тлумачний
словник,загадки, дидактична гра «Відгадай за значенням», «Аукціон».
Тип уроку : урок-подорож
ХІД
УРОКУ
І. Організаційний момент. Привітання
Сьогодні у нас урок незвичайний.
Всі вирушаємо в краєзнавчий музей,
В якому про символи рідного краю дізнаємось,
І познайомимо всіх наших гостей.
Тож сподіваюсь на вашу підтримку.
Час починати , бо дорога кожна хвилинка!
Всі вирушаємо в краєзнавчий музей,
В якому про символи рідного краю дізнаємось,
І познайомимо всіх наших гостей.
Тож сподіваюсь на вашу підтримку.
Час починати , бо дорога кожна хвилинка!
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1.Розповідь вчителя
─ Сьогоднішній наш урок хотіла б розпочати
легендою.
«Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулись пізніше, але землі їм уже не дісталось. От вони й прийшли до Бога, а він у цей час молився, відтак вони не сміли йому щось сказати. Стали чекати.
По якійсь хвилі Бог озирнувся, сказавши що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. «Ні, - відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці». «Ну, тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, степи. Але пам’ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні – то ворога».
Пішли наші предки на ту землю, оселилися й живуть донині. А країну свою назвали Україною».
Україна – рідний край, дорога серцю земля батьків і прадідів наших. Оспівані в піснях неозорі степи, зелені ліси і долини, високі блакитні небеса.
(Вірш про Ураїну)
«Колись давно Бог створив народи і кожному наділив землю. Наші ж предки кинулись пізніше, але землі їм уже не дісталось. От вони й прийшли до Бога, а він у цей час молився, відтак вони не сміли йому щось сказати. Стали чекати.
По якійсь хвилі Бог озирнувся, сказавши що вони чемні діти, хороші. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. «Ні, - відповіли наші предки, - там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці». «Ну, тоді я вам дам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, степи. Але пам’ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні – то ворога».
Пішли наші предки на ту землю, оселилися й живуть донині. А країну свою назвали Україною».
Україна – рідний край, дорога серцю земля батьків і прадідів наших. Оспівані в піснях неозорі степи, зелені ліси і долини, високі блакитні небеса.
(Вірш про Ураїну)
2.Робота з тлумачним словничком
- Подумайте і скажіть, що є візиткою кожної держави? (Символіка)
- А що означає слово «символіка»? (Умовне відображення подій, явищ, понять за допомогою знаків-символів, символічне значення, яке надається чому-небудь).
- А що ж таке символ? (Художній образ, який виражає яку-небудь думку, ідею, почуття).
- А що означає слово «символіка»? (Умовне відображення подій, явищ, понять за допомогою знаків-символів, символічне значення, яке надається чому-небудь).
- А що ж таке символ? (Художній образ, який виражає яку-небудь думку, ідею, почуття).
3. Гра «Аукціон»
- На
попередньому уроці ми з вами познайомилися з національними символами України і
зараз їх згадаємо.
- Пропоную гру. Вам
потрібно згадати і швидко назвати рослини – символи України. Який ряд назве
останнє слово – той переможець.
(Верба, калина, український віночок, лелека, соловей,
писанки, вишитий рушник, хліб і сіль на вишитому рушнику, криниця, Дніпро,
острів Хортиця, українська народна пісня, українська народна іграшка, видатні
українці: Т.Шевченко, Леся Українка, Павло Тичина, Богдан Хмельницький,
літописець Нестор, козаки, кобзарі та багато інших).
- Кожен народ має народні символи. Народні символи – це те, що найбільше любить і шанує даний народ.
Народні символи – це наші святині.
- Кожен народ має народні символи. Народні символи – це те, що найбільше любить і шанує даний народ.
Народні символи – це наші святині.
4.Робота з прислів’ями.
- Діти,
а які ви знаєте прислів’я, де б згадувалися національні символи України.
5.(Підготовлені учні розповідають про народні символи та
їх значення)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
1.Гра «Відгадай слово за значенням».
─
Головне місто країни. (Столиця.)
─
Полотнище правильної геометричної (найчастіше прямокутної ) форми,підвішене на
жердині або щоглі. (Прапор.)
─
Емблема,відмітний знак,що передається у спадок,на якому зображуються
предмети,що символізують власника. (Герб.)
─
Урочиста пісня,що вихваляє та прославляє кого-небудь або що-небудь. (Гімн.)
1.
Робота з підручником (с. 86).
ІV. Повідомлення теми та мети уроку
─ Прочитайте назву параграфа 22.
─ Давайте прочитаємо завдання на сьогоднішній наш урок.
─ Отже,сьогоднішній наш урок ми присвятимо «Символам України».
V. Первинне сприйняття й усвідомлення нового матеріалу
1. Розповідь
вчителя про виникнення державних символів за легендою (за презентацією)
2.Складання
асоціативного куща.
3. Робота з підручником (с.
87-88).
1)
Читання статті унями самостійно
Фізкультхвилинка
VІ. Закріплення й осмислення навчального матеріалу
1.Бліц-опитування
─
Який прапор називають державним?
─
Коли піднімають державний прапор?
─
Як слід поводитися під час підняття прапора?
─
Що називають державним гімном України?
─
Як поводяться люди під час звучання гімну?
─
Хто є автором слів та музики Гімну України?
─
Де зображують герб країни?
2.Робота в парах
— Віднови речення.
*Коли
звучить… (Гімн України) — потрібно встати, гордо і голосно співати.
*(Гімн)… напам’ять треба знати, разом з усіма співати.
*Біля… (Прапора
України) зупинись, честь віддати не лінись.
*
Наш… (герб) — тризуб: запам’ятай і
про це не забувай.
3.Робота над загадками.
Символ нашої держави —
Це тризуб жовто-яскравий. (Герб)
Синє небо, жовте жито —
Цю святиню знають діти. (Прапор)
Коли звучить він — всі встають,
До серця руку прикладають,
І вголос, й подумки співають,
І Україну прославляють.
(Гімн України)
4.Робота над кросвордом
VІІІ. Підсумок уроку
- Як підсумок нашого уроку, хочу запропонувати невеличку вікторину.
За кожну правильну відповідь отримаєте квіточку. З цих квітів сплетемо вінок
для України, який буде оберігати нашу країну від усіх негараздів.
1.Вікторина «Моя Україна»
1.Вікторина «Моя Україна»
*Яке місто є столицею нашої держави? (Київ)
*Назвіть державні символи України? (Герб, Гімн, Прапор)
*Який кущ вважають народним символом України? (Калина)
*На честь кого було названо місто Київ? (На честь брата Кия)
*Як називається Основний Закон нашої держави? (Конституція України)
*Яка мова в Україні є державною? (Українська)
*Яка найбільша річка в Україні? (Річка Дніпро)
*Державний Герб України – це... (Тризуб)
*Якого кольору Державний Прапор України? (Синьо-жовтого)
*Урочиста пісня нашої держави – це... (Гімн України)
*Найвищі гори в Україні – це... (Карпати)
*Що матері дарують своїм дітям на щастя, на долю, виряджаючи в дорогу? (Вишитий рушник)
*З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом-сіллю)
*Як називається символ, який українки одягають на голову? (Вінок)
*Яка улюблена страва українців? (Сало, борщ, вареники)
*Назвіть державні символи України? (Герб, Гімн, Прапор)
*Який кущ вважають народним символом України? (Калина)
*На честь кого було названо місто Київ? (На честь брата Кия)
*Як називається Основний Закон нашої держави? (Конституція України)
*Яка мова в Україні є державною? (Українська)
*Яка найбільша річка в Україні? (Річка Дніпро)
*Державний Герб України – це... (Тризуб)
*Якого кольору Державний Прапор України? (Синьо-жовтого)
*Урочиста пісня нашої держави – це... (Гімн України)
*Найвищі гори в Україні – це... (Карпати)
*Що матері дарують своїм дітям на щастя, на долю, виряджаючи в дорогу? (Вишитий рушник)
*З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом-сіллю)
*Як називається символ, який українки одягають на голову? (Вінок)
*Яка улюблена страва українців? (Сало, борщ, вареники)
2.─ Чи погоджуєтеся ви з висновком,який написаний внизу на с.89?
3.Вчитель
закінчує урок віршем із презентації.
VІІ. Домашнє завдання.
Опрацювати статтю в
підручнику на с.86-89.
Знайти цікаву
інформацію або вірш про Герб, Прапор, Гімн України.
Немає коментарів:
Дописати коментар