ПІДСУМКОВІ ПЕРЕВІРКИ

ДПА 4 клас (переглянути тут)


Тексти для диктантів 4 клас

Перевірка мовних знань і вмінь з теми "Прислівник" 4 клас

Підсумкова перевірка з літературного читання 4 клас

Робота з літературним твором

Дата_______________________        Прізвище, ім’я учня _____________________________

Прочитай уважно текст.
ТОЧНІСТЬ – ҐРЕЧНІСТЬ* КОРОЛІВ
– Не забудь, Богдане, – посміхнулася Леся, – у неділю  на п’яту годину. І пам’ятай, що точність – ґречність королів!
Богданко згадав цю останню фразу лише перед тим, як вийти з дому. Годинник показував за двадцять хвилин п’яту.
Хлопчик глянув у дзеркало, пригладив чорнявий чубок, посміхнувся і обсмикнув білу сорочку.
Його було запрошено на день народження однокласниці. «Треба прийти вчасно, хоча й Леська – не королівна, та він – хлопець вихований. Так принаймні усі вважають.  Не спізнитися б...»
Богдан узяв три великі ромашки, загорнуті у целофан, казки Доналда Біссета і вискочив на вулицю.
Тролейбус, що підійшов, був ущент заповнений людьми. Богданко підбіг до передніх дверей і з чималими труднощами таки вліз усередину, кілька разів штовханувши у  спину діда з ціпком. Йому, бач, теж забажалося кудись  їхати саме в цьому тролейбусі.
Ромашки хлопець підняв над головою і враз помітив місце, що звільнилося. Він хутенько сів і за старою звичкою втупився у вікно, вдаючи, що там діється щось незвичайне, дуже для нього  важливе.   Аби тільки не дивитися в очі отих літніх і старих пасажирів, яких поруч завжди чимало. Та він намагався про них не думати. Їхати було недалеко, і вже за десять хвилин хлопець у  пречудовому настрої скочив із тролейбуса і, помахуючи букетом, рушив до Лесиного будинку.
– Ну ти молодець, прийшов вчасно!
Леся, подякувавши за книжку, побігла з ромашками на кухню. Богданко огледівся – гостей було чимало, і стіл, накритий сніжно-білою скатертиною, вабив святковими пахощами.  Він уже намітив собі отой чималий шмат рум’яної курки, ще й оселедця під шубою, ну й, звісно, холодненького «Живчика». Нетерпляче підсунув бокал.  Богдан пас очима шоколадного торта,веселі тістечка і  гладкі жовті  груші!                                                                                             
 Очікувані слова: «Прошу до столу!» він сприйняв як постріл стартового пістолета, першим усівся і схопив виделку. Краєм ока Богдан помітив Лесині очі, які неначе з докором дивилися на нього. Та ні, здалося! Адже він дотримався сьогодні принципу: «Точність – ґречність королів» і не спізнився ані на хвилину. Гості – і дорослі, й однокласники – поволі розсаджувалися за столом. Богдан зосереджено морщив лоба: «У яку ж руку треба брати виделку? Здається, у праву. А ножа?   Адже столового справжнього ножа він ще ніколи не тримав у руках... Але ж треба колись починати!»  Хлопчик рішуче втикнув виделку в такий, мабуть, смачний і соковитий курячий шмат.     Тої ж миті у дверях з’явилася висока постать – це був  отой дід із ціпком! На грудях – ордени і медалі... Так, це був відомий у місті герой війни – Лесин прадідусь!                                                                                           
 Курка незграбно випала з Богданової руки просто в  червоний соус. 
Бризки поволі розпливалися по сніжно-білій скатертині... (408 слів)
                                                                                                  Наталя Павловська

*Ґречний – чемний, вихований, ввічливий, люб’язний.


Виконай завдання.
1.Встанови відповідність між назвою твору та його автором.  (2 бали)
Котова наука                                               Тарас  Шевченко
Шурка і Шурко                                            Олена Пчілка
Давня весна                                                  Всеволод  Нестайко
Реве та стогне Дніпр широкий                 Леся Українка

2. Визнач жанр прочитаного твору. (1 бал)
а оповідання
Б легенда
В казка

3.Як називається невеликий, найчастіше віршований твір повчального змісту?
( 1 бал)
А байка
Б вірш
В скоромовка

4.Випиши з твору речення, у яких розповідається про страви, що приготувала Леся.(2 бали)
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5.Запиши, що підготував Богдан у подарунок для Лесі? (2 бали)
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Віднови послідовність подій у творі. (2 бали)
___  Тролейбус був  ущент заповнений людьми.
___  За десять хвилин хлопець рушив до Лесиного будинку.
___ Гості розсаджувалися за столом.
___  Бризки розпливалися по сніжно-білій скатертині…
___  Богдана запросили на День народження.
____ У дверях з’явився дід із ціпком.
____ Стіл вабив святковими пахощами.

7.Чи справді Богдан вихований? Доведи свою думку. ( 2 бали)
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1 коментар: