середа, 12 жовтня 2016 р.

СВЯТО МАМ. УРОК НІЖНОСТІ


Вч. Сьогодні ми з вами зібралися  урок Ніжності , щоб поговорити про найріднішу, наймилішу, найдорожчу людину. Це, звичайно, наша мама.
 Мені хочеться, щоб кожен із нас проніс через усе життя з повагою і любов'ю слово "мама".
Адже у  житті кожного з нас мама займає особливе місце. Перше , що ми бачимо з’явившись на світ – це мамині ласкаві  очі, чуємо – мамин лагідний голос. Слово, яке вперше вимовляємо – мама… До мами ми приходимо зі своїми радостями і печалями. Її мудра порада нам потрібна навіть тоді , коли і в самих уже посріблені скроні.


Немає любові сильнішої від материнської, немає ніжності ніжнішої від ласки і клопотів материнських, немає тривоги тривожнішої від безсонних ночейі незімкнутих очей материнських. Людство існує тільки тому, що існує материнська любов.
              1.Для почуттів найкращих на землі                              
               Створили люди сотні добрих слів,
               Таких,як щирість,ніжність.
               Їх багато.

            2.Це  милосердя,спокій,чистота.
               Це вірність,співчуття і доброта.

             3.Любов,надійність.
              Всіх їх не назвати.
              Та і навіщо,коли є одне,
               Що вмістить все це?
               Слово головне,святе,найкраще в світі,
              Слово-мати.

              4.Тепло і сердечно в цей весняний час,
              Мами наші рідні, ми вітаєм вас.

             5. Можна у світі чимало зробити:
                Перетворити зиму на літо,
                Можна моря й океани здолати,
                Гору найбільшу штурмом узяти.
                Можна пройти крізь пустелі і хащі,
                Тільки без мами не можна нізащо.
                Бо найдорожче стоїть за словами:
   Усі:     В світі усе починається з мами.

6.Бажаєм матусі ,щоб були ви здорові,
   Бажаємо радості,щастя й любові!
   Ми любимо вас,дуже-дуже шануєм,
   Від щирого серця вам пісню даруєм.

ПІСНЯ «Сонечко у гості»

Вчитель.
Немає щастя більшого для мами,
Як в дивосвіт вести своє дитя.
І захищати серцем і руками
Малу й тендітну свічечку життя.
Щоб променилась вічно, не вгасала,
Несла у Всесвіт світло і тепло.
Та щоб дитина добру долю мала,
І в щасті й радості дитя зросло.
Молитву шепче трепетно вустами,
У Бога просить за своє дитя.
І захищає серцем і руками
Малу й тендітну крихітку життя

1.Від тебе, мамо, в світ ідуть дороги
І з тебе починається життя.
Усі стежки від рідного порогу
Ведуть твоїх дітей у майбуття

2.Матусю мила, найрідніша в світі,
Ти наше сонце щире і ясне.
Ти дбаєш, щоб завжди були ми ситі,
Твоя любов дитину не мине.

3.Ти вчиш дітей, виховуєш щоднини,
У світ ведеш і думаєш про всіх.
Найбільше щастя — мати для дитини!
Її любов і ласка, щирий сміх.

4.Ти наше сонце лагідне, привітне.
Від тебе ласка, щедрість і тепло.
Нехай сьогодні усмішкою квітне
Твоє лице, щоб радісно було.

5.Матусю рідна, наймиліша,
Тобі я шлю свої вірші.
Ти за усіх найкрасивіша,
У тебе сонечко в душі!

6.Ти найдобріша, рідна мамо,
Ти все прощаєш дітлахам.
Тобі, матусенько, так само
Я всю любов свою віддам.

1.Ти з нами поруч — в хаті тихо,
Так затишно і добре нам.
Є місце радості і сміху,
Веселим віршам і казкам.

2.Коли ти поруч, рідна ненько,
Нічого в світі не страшне.
І б’ється рівно в нас серденько,
Біда і горе всіх мине.

3.Нічого кращого немає,
Коли маленького тебе
Матуся рідна обнімає,
Покаже небо голубе...

4.Або у темнім небі зорі,
Що кличуть у далеку путь.
Поля безмежні, неозорі,
Що в казку нас, малих, ведуть.

5.Всього нас матінка навчає,
Щоб добрі, чемні ми були.
Любов’ю щиро зігріває,
Щоб ми в цей світ людьми ішли.

6.І вчить завжди добро творити,
Веде за руку в майбуття.
Ну, як же маму не любити,
Вона ж мені дала життя!

1.Вона ж мені цей світ відкрила,
Чарівний, дивовижний світ.
Дала мені, малому, крила,
Щоб я відправився в політ.

2.Любов над нами сонцем світить,
Ми гріємось в її теплі.
Вклонімось вдячно мамам, діти,
Низесенько, аж до землі!

ПІСНЯ «Ти моя царівна»

3: Мама, мати, матуся... Скільки спогадів і тепла таїть це магічне слово, бо ним ми звертаємось до найближчої, найдобрішої, найкращої, наймилішої для нас людини. Тільки вона нічого не пожалкує для своєї дитини.
4. це вона в хвилину небезпеки ніколи не згадає про себе, все віддасть для того, щоб захистити свою дитину, зазнає будь-яких труднощів, щоб жилось їй краще. Віддасть усю свою мудрість душі, тепло свого серця, своє здоров’я .
5.Любов материнська не знає кордонів, страху, сумнівів. Вона очищає нас, зігріває, зупиняє нас перед безоднею. Мати тяжко страждає, якщо її дітей спіткало лихо, і розквітає, стає молодшою, веселішою, сильнішою, коли бачить, що її діти виросли порядними людьми.
6: Слово "мама” росте з нами тихо, як ростуть дерева, сходить сонце, розцвітає квітка, як тихо світить вечорова зоря, і гладить по голівці рідна рука. Мати – захист і притулок для дитини, вона її опора і совість. Все, що є в нас найкращого, все від неї, від рідної неньки.
Вч. Кожному його мама найкраща, наймиліша, найдобріша, найсвітліша. Най-най-най. Не злічити всіх слів, якими ми називаємо маму.
1  А моя наймиліша
За всіх людей ненька,
Тиха, мов голубка,
Щира і миленька.

2. Нема в цілім світі
Всім вам признаюся
Кращої матусі,
Як моя матуся.

3 Я свою матусю
Щиро так кохаю
Що і розказати
Не вмію, не знаю.

4  Коли я хворенька
Прийде моя ненька
Тільки раз погляне-
Мені легше стане.

5  Над матірю  в світі
Немає опіки,
Материне серце -
Це найкращі ліки.

6 Мені все говорить
Щовечора ненька,
Що я українка,
Мов квітка пишненька.

  

  Вч.Мама...
Це слово, яке із радістю вимовляє кожна дитина, бо змалечку супроводжує нас у житті матусина ласка і турбота.

1. Не раз біля мене сяде моя мати
Про славне минуле мені розказати.
І слухаю радо довгенькі години
Про князів, гетьманів нашої Вкраїни,
І про тих героїв, що за її волю
Голови поклали в широкому полю.

2.Мамо, як добре з тобою,
Як щиро звучить твій сміх!
Стежиною йдемо в’юнкою
І сонечко сяє для всіх!

3.Як добре нам гомоніти,
Співати удвох пісень.
І щастю немає меж.

6.Вона ж — найрідніша людина,
На крила дітей підніма.
На цілій землі — єдина,
І кращої в світі нема!


ТАНОК «ВИШЕНЬКА_ЧЕРЕШЕНЬКА»


Учитель. Матiр в усi вiки шанували, любили, звеличували. У народi кажуть: «Як пiд сонцем квiтам, так iз матiр’ю дітям». Бо ж справдi, мати в хатi — це сонце, що дає життя всiй родинi. Материнське серце здатне перейматися болем дитини на вiдстанi, все життя вболiвати душею за дiтьми.

1. Чи є в свiтi що світліше як маминi очi,
Що все зорiють за дітками вдень i серед ночi?

2. Чи є в свiтi що милiше, як маминi руки,
Що дитину обіймають навiть в днi розлуки?

3. Чи є в свiтi що щирiше, як серденько мами,
Яке б’ється для дитини днями i ночами?

4. Чи є в свiтi що дорожче, як мама кохана,
Що трудиться для дитини з ночi до рана?


5. Мамо люба, мамо мила, мамо золотенька
Я люблю тебе, матусю, я твоя маленька!

6. Обніму тебе за шию притулюсь до личка,
Ти мене пригорнеш , люба, я ще невеличкий.


        ПІСНЯ  «МАМО, МАТУСЮ»

 Вч. Діти, сьогодні ви говорили багато про мам. Вдумайтеся ж у те, що ви щасливі, бо маєте матір. Це велике щастя. Мати дала вам перший шматок хліба і чекає від вас останнього. Тож знайте, що ваша радість – її радість.
Подивіться в матусині очі. Чи не здається вам, що вони благають «Дитино моя, слухайся мене, люби, поважай». Велика радість бачити маму щасливою, щоб її обличчя завжди сяяло усмішкою.
-         Ми сьогодні хочемо подарувати Вам квіти, дорогі мами, але квіти незвичайні.Чи знаєте Ви, що імя кожної з вас повязане з якоюсь квіткою.  Діти приготували вам про це інформацію і зараз поділяться нею.

 Кожен учень говорить слова і дарує мамі квіти.

В тихім шелесті трав Адам у Єви запитав:
-Кохана, люба, мила, чарівна,
Скажи мені єдина,
Хто буде дарувати життя.
А потім доглядати дитя?
-Варити, прати, прибирати,
Сімейне вогнище оберігати?
- Постійно радість дарувати,
Усіх теплом обігрівати?
-А ти мій милий ,неповторний,
Скажи мені ,єдиний,
Хто буде рід наш берегти,
І множить покоління?
- Хто дбатиме усе життя
Про щасливе майбуття?
- Кохати буде до забуття,
І поруч буде все життя?
І так сім раз звучало я , я, Я .
Ось так створилася сім»я

Кожна сiм’я — це маленький свiт, маленька країна. В цiй країнi свої закони, звичаї, традицiї. Дуже хочеться, щоб в кожну сiм’ю ввiйшли мир i спокiй, злагода i любов. Сьогодні ми хочемо трішечки зазирнути у кожну сімю, поспілкуватися і познайомитися ближче. Недарма ми назвали сьогоднішнє наше свято «Мама і я». Це тому, що всі ви діти і мами тісно повязані між собою. А як ви дружите – ви сьогодні нам розкажете.
І тому зараз пропонуємо вам розказати про свої захоплення.
-         А розпочнемо із  пісні.

ПІСНЯ  «Мама і я»


-         Продовжують Олег з мамою.

Мама.
Тихесенький вечір заходить до хати,
Засвічує в вікнах веселі вогні.
Нас кличе до столу вечеряти мати
І гріють теплом її очі ясні.
Син.
В них стільки любові і щирої ласки,
І ллються рікою чарівні слова.
А ми потрапляєм до мудрої казки,
Що лише в дитинстві такою бува.
А наша матуся усім догоджає,
Щоб затишно й добре усім нам було.
Вона щире серце і лагідне має,
Яке випромінює ласку й тепло.
Мама.
І от за столом вся зібралась родина.
Як добре усім нам, як затишно нам!
І в кожного з нас наша мама — єдина!
Не скривдіть, не кривдіть, любіть ваших мам!

ПІСНЯ  «МАТУСЯ»

1.Заболотна Тетяна Дмитрівна і Андрій
2.Матієк Віта Василівна і Максим
3.Патран Людмила Володимирівна і Даша
4.Рочняк Неля Станіславівна і Марійка
5.Тогаєва Людмила Володимирівна і Саїд
6.Тютя Юлія                                      і Маша
7.Лукіянова Олена                             і Олег

-Дорогі мами , ваші діти люблять вас. Про це вони написали у своїх творах. Послухайте, будь ласка. І спробуйте розгадати, про кого йде мова.
(ЗАЧИТУЮ ТВОРИ УЧНІВ)


-         А зараз ми з вами складемо вірші про маму. Останні слова в кожному другому рядочку добиратимете всі разом у риму до попереднього.
Всі стежинки і дороги
Йдуть від рідного... ПОРОГУ.
Нас життєвими стежками
Всіх ведуть за руку... МАМИ.
Все для нас вони зробили,
Щоб ми в світі не... БЛУДИЛИ.
Мама любить нас! Так само
Кожен любить рідну... МАМУ.
Вміє мама захистити,
Може дітям все... ПРОСТИТИ.
Що б не трапилося з нами,
Біжимо куди?... ДО МАМИ.
Відведе біду руками,
І прихилить небо... МАМА.
Вам не передать словами,
Як летить душа... ДО МАМИ.
Підростаємо з роками,
Але мами завжди... З НАМИ.
То ж за все тобі, матусю,
Я низесенько... ВКЛОНЮСЯ.

ПІСНЯ «МАТУСЯ НАВЧИЛА»


1.Ні з чим не зрівняти посмішку моєї мами –
стільки вона дарує мені тепла.
      Так одчайдушно щораз мені хочеться
 щоб не зникала вона, а жила,
щоб світилися мамині очі і
освітили для мене всі дні.
Роки життя віддам я охоче – т
ільки б всміхалася мама мені.

2.     Я хотіла б, як мама, бути завжди веселою, спокійною, доброю, працьовитою. Я дуже вдячна їй, моїй найдорожчій мамі, за подароване життя, за невтомні руки, за недоспані ночі, за безмежну любов, ясну усмішку.
 Я хотіла б, як ти, прожити
Щоб не тліти, а завжди горіть,
Щоб уміти, як ти, любить.

3. Мамо! Не має милішого слова,
Ти ж бо життя і творіння основа.
Пензель, перо надихались тобою,
Вічна ти в пісні – з болем, любов’ю.

4. Я часто ночами пригадую знов
Дитинства сполохану казку…
Спасибі Вам, мамо,
Спасибі Вам, мамо за вічну любов
І щедру незміряну ласку.

5. Схилялось над ліжком привітно чоло,
Дрімали натомлені очі…
Спасибі Вам, мамо,
Спасибі Вам, мамо, за ваше тепло
І довгі недоспані ночі.

6. Нагороджений я любов’ю, -
 Хай святиться повік ім’я!
Зичу доброго вам здоров’я,
Берегине, нене моя.

Вч.. Діти, даруйте ж завжди своїм мамам хвилини радості, бо від вашого тепла до неї стане теплішим і добрішим світ. Пам’ятайте завжди про маму: коли переходите вулицю, купаєтеся у річці, катаєтесь на велосипеді. Великим щастям для ваших матерів буде день, коли ви закінчивши школу, на випускному вечорі перший  вальс подаруєте мамі. А зараз ми спробуємо подарувати мамам свої маленькі люблячі сердечка.

Танок з сердечками. 


Учитель.
                     
Мама і дитина – єдине, нероздільне. Скільки ніжності в очах матері, скільки радості й тривоги за майбутнє своєї дитини. Для наших мам ми назавжди залишаємося  єдиними і неповторними.
1.Дякую мамі, що народила
Дякую татові, що маю сили
Дякую Боже, тобі, за Вкраїну
Милу і рідну мою Батьківщину.

2.Миру в Україні - бути!
Миру хочуть добрі люди
І дорослі, і малі
Прагнуть миру на Землі!


3.Мир на землі — це дім і мама, й тато,
Й любові стільки — просто через край!
Це та земля, де щастя є багато
І в кожній хаті — хліба коровай.

ВЧ. Це та земля, де сміх і пісня лине,
А діти йдуть до школи знов і знов.
Й ніколи у боях ніхто не гине,
Бо там господар — щастя і любов.

ПІСНЯ «СОНЯЧНИЙ КРУГ»


Матінко люба
1.Зіроньки краще матуся моя
Що ж навесні даруватиму я?
Приспів:
Матінко люба, матуся моя
Ти найдорожча люблю тебе я.
2. Вітер завиє і грім загримить
Матінка поряд мене захистить
Приспів:
3. В кожного мама на світі одна
Завжди тебе зрозуміє вона
                


Підготувала вчителька
НВК с.Русави
Главацька О.А.




Немає коментарів:

Дописати коментар