Тема
. Перший раз у перший клас.
Мета. Познайомити
першокласників із поняттями «школа», «клас»,
«директор». Провести заочну екскурсію по школі, познайомити
з її устроєм, гуртками та
результатами їхньої роботи.
Розповісти про правила поведінки учнів у школі, дати перше
уявлення про правила для учнів.
Розкрити важливість
дотримання режиму дня для здоров’я
дітей. Сприяти
формуванню у дітей позитивної
мотивації навчання ,
учнівської активності, дисциплінованості. Актуалізувати
знання, отримані раніше ( знання казок , уміння розгадувати
загадки ). Вчити робити
узагальнення та висновки. Виховувати
бажання навчатись, дружити, а також комунікативні якості.
Обладнання. комп’ютер
Очікувані
результати. Розуміння учнями, що вони вже школярі;
уміння
слухати,
бути активними. Формування навичок
рефлексії.
Вчитель. Сьогодні
свято-радістю багате.
Сьогодні
Ви,шановні мами й тата,
Діток
своїх веселих та завзятих
До
школи вперше дружно привели.
Тож,як
ведеться, хочу всіх вас привітати,
За
нашим звичаєм вас буду зустрічати.
Дарую
хліб і сіль, всім на добро,
Щоб
в класі тільки щастя в нас було.
(Вручає коровай діткам і батькам)
-Дорогі
діти!Сьогодні ви стали учнями, розпочалося ваше шкільне життя. Я вітаю вас із
першим навчальним днем, із першим шкільним святом, із першим уроком. Як ви вже
знаєте, я ваша перша вчителька, Оксана Анатоліївна. А тепер познайомимось більш
ближче з вами. Візьміть квіточку(лежать на партах) і в її серединці
надрукуйте своє ім`я(можуть допомагати батьки).
-
Вийдіть до мене червоні квіточки, назвіть своє ім'я, прізвище і
"посадіть" квіточку на нашу "галявину".
(З допомогою вчителя прикріплюють квіти на
дошку,заздалегідь оформлену у вигляді лісової галявини).
-Тепер
жовті квіточки,сині,оранжеві
-
І дорослі,і діти зовсім як наші квіти. Подивіться один на одного, посміхніться.
Ми
всі різні-маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у
нас і багато спільного. Нас об`єднала наша школа,
наш клас, ми разом будемо вчитися, співати, танцювати, веселитися, а іноді й
сумувати, ходити на екскурсії.
-Тепер
ми одна родина,один колектив. Саме в цю хвилину народилася наша сім`я.
Кажуть,коли народжується на світ дитина,Бог запалює на небі свічечку-зірочку. А
чи звернули ви увагу,що одні зірочки яскраві, а інші ледь видно? Коли людина
зла, скупа , її зірочка ледь сяє, а коли добра, щедра, любить усе живе, тоді і
зірочка-ясна і видно її далеко.
(Учитель запалює свічку)
-Дивіться,
як гарно палає наша свічечка-зірочка. А щоб вона була яскравою протягом усього
навчання,ми складемо
"Правила життя в нашій родині"
*Щоб
наша родина була доброю, потрібно-…
(не сваритися, не битися, чемно розмовляти).
*Щоб
вона була веселою, потрібно-…
(посміхатися, радіти за всіх…).
*Щоб
вона була розумною-…
(гарно вчитися, багато читати…).
*Щоб
вона була щедрою-…
(ділитися, допомагати один одному…).
-
Отже, загадаємо жити в мирі й злагоді, більше посміхатися, ніж плакати, гарно
вчитися. А щоб ці бажання здійснилися і ми ніколи не порушували правила нашого
життя, задуємо свічечку. (діти задувають
свічку)
А
тепер всідайтеся зручненько….
Сьогодні зробим перші кроки з девяти майбутніх років.
І зараз ми у дружнім колі помандруємо по школі.
Школа – це великий дім і керувать непросто ним. Слайд
Та в школі є така людина, яка працює безупинно.
Директор. У школі фігура центральна. Слайд
Коли він на місці, то й школа у шані.
Директор в нас талановитий, і дуже-дуже працьовитий.
Помічників директор має, їх ми заступниками називаєм.
Слайд
Вони йому допомагають і про добробут школи дбають.
Рушаймо далі у мандрівку, подивимось шкільну домівку.
Ось наш великий коридор – це хол, сюди заходять всі,
хто б не прийшов.
Слайд
Актова
зала також є у нас-
Тут всі свята – просто клас. Слайд
Ну а коли не хочеться стрибати, чи книжечку потрібно
прочитати,
У будь-яку погоду – в дощ, чи спеку –зуcтріне радо вас
бібліотека. Слайд
Є також в школі медсестра, щоб здоровою була вся
дітвора. Слайд
І вчителі, зустрівши
вас, заведуть в затишний клас, Слайд
Вас навчатимуть віднині , бо ви – майбутнє
Батьківщини.
Ми вас занурим без вагань у безмежне море знань.
Але знайте, що віднині будуть злети і падіння.
Ну а ми у той же час завжди підтримаємо вас.
Чи допомогу, чи пораду ми вам надати завжди раді.
Та потрібно пам’ятати, що не варто позіхати,
а завжди уважним бути і про навчання не забути.
Ну, і щоб не гаять час, запитати хочу вас.
А ви хором промовляйте, «так», чи «ні» відповідайте.
Чи веселі йшли до школи? (Так)
Лінь – дрімоту побороли? (Так)
Чи готові ви дружити – в колективі дружно жити? (Так)
Чи може хочеться поспати? (Ні)
Чи може з друзями пограти? (Ні)
То ви прийшли сюди навчатись? (Так)
А може труднощів боятись? (Ні)
Скажіть, портфелі ви придбали? (Так)
А чи усе туди поклали? (Так)
Ой, щось я вірю неохоче! Перевірити вас хочу.
Загадаю вам загадки – доберіть – но їм відгадки.
Але прошу не кричати – просто руку піднімати.
І нехай відповідає той, кому я дозволяю!
Чи домовились ми з вами? Ви й справді стали школярами…
То усі ладком сідайте і кмітливість підключайте.
А екран наш чарівний скаже нам, чи ви праві. (Відкриваються
слайди після розгадування загадок)
1) Як минає тепле літо, то спішать до неї діти.
Сміх
і гам дзвенить довкола –
Відкриває
двері … ( школа )Слайд
2) Буває в лінію й в клітинку,
У
ньому пише кожна дитинка. ( зошит ) Слайд
3) Язика не має, а всіх грамоти навчає. ( книга)Слайд
4)
Спокою вона не знає, дітям креслить помагає.
Різні
лінії, фігури, щоб прямими вони були.
( лінійка)Слайд
5) Виводить букви і слова ота цікава штучка.
В руці виблискує здаля нова , гарненька … ( ручка)Слайд
6) Довгі палички кругленькі: сині, жовті, червоненькі.
На
папері походили, кольори свої лишили.
Звуться
палички оці кольорові… ( олівці ) Слайд
Ой, які ж ви молодці – взяли до школи речі всі.
Усі уважні та кмітливі, тож будьте ви завжди такими.
4. Фізкультхвилинка.
А тепер у нас розминка, а тепер фізкультхвилинка.
Станьте рівно
біля парт, починаємо наш старт.
Ось, зігнули так ручата, й полетіли, мов качата.
Хвостиками покрутили і голівки нахилили.
До сонечка потяглися, потім в боки так взялися.
Нумо дружно танцювати і як слід відпочивати.
Танок каченят
5. Актуалізація
знань про казки.
Я ще вас трішки поморочу, бо дізнатись дуже хочу,
Чи відомі вам казки?
Дуже добре! А які?
( Діти називають
відомі їм казки )
Що ж , прекрасно! Браво! Браво! Ви казки згадали
жваво.
А тепер скажіть, готові ви казки згадати знову?
Тоді спробуйте, впізнайте, цих героїв пригадайте.
Як кого зовуть , скажіть, і казочку також назвіть.
Хто кругленький, наче м’ячик весело по лісі скаче,
Від діда з бабою утік, попав лисиці на обід? (колобок) Слайд
А тут живе звірят багато – можу вам я їх назвати:
Зайчик – стрибайчик , і мишка – шкрябушка,
Лисичка – сестричка, і жабка – квак ушка,
Ведмідь – набрід ь, і братик – вовчик – всі оселились
тут охоче.
(рукавичка) Слайд
Мама – кізка в ліс пішла, діткам молочка знайшла.
Вона пісню їм співала, злого вовка проганяла.
(вовк і 7 козенят)
Слайд
Що ж, добре ви відповідали, і гарно руки піднімали.
Тепер, скажіть, будь ласка, діти, для чого в школу вам
ходити?
-
Що ж, ви добре
зрозуміли, для чого в школу ви прийшли.
Тому ми щиро вам бажаєм, щоб ви усе це здобули.
Слова
дітей:
1. На майдані стихли враз Тогаєв
І дорослі, й діти.
Це тому, що перший клас
Буде говорити.
2. Здраствуй школа, здраствуй рідна! Шевцов
Здраствуй,
вчителько моя!
Дуже радісно, привітно,
Йде до тебе дітвора!
3. В мене квіти у руці, Тютя
А в матусі – ранець!
Кида теплі промінці
Вересень – рум’янець.
І ведуть стежини нас
В світлий, світлий - перший клас!
4. Дзвоник гучно задзвенить, Матієк
На урок покличе,
І почне тоді нас вчить
Наш найперший вчитель.
5- а дитина. Штефанюк
Йти
до школи не боюсь,
Що
не вмію, то навчусь.
В
школі вчитель допоможе —
Він
усе на світі може!
6- а дитина. Рочняк
Треба
добре дітям знати,
В
школі вчать дітей читати,
І
писати будуть вчити,
На
екскурсії водити.
7- а дитина. Заболотний
Будуть
вчити рахувати,
Танцювати
і співати.
Нас
навчать, як в світі жити,
З
усіма дітьми дружити.
8-а дитина
. Тож
радійте всі навколо, Патран
Привітайте
щиро нас.
Здрастуй,
наша рідна школо,
Ми прийшли у
перший клас!
6. Знайомство із правилами для учнів
ЗА ПРЕЗЕНТАЦІЄЮ
А щоб усі вас поважали, щоб любили і пишались,
Не багато і не мало – треба знати десять правил.
1) Як прокинувся , вставай, ліні волю не давай ,
2) Квіточку роса умила, а тебе умиє мило,
3) Далі ти не поспішай, а з самого початку
для
укріплення здоров’я виконай зарядку.
4) Ще важливим елементом буде твій сніданок,
Бо
забезпечує він сили аж на цілий ранок.
5) І дивись, не барись, в школу швидко – швидко мчись,
Та
перевір спочатку, в портфелі все в порядку ?
6) В школі , в класі не брудни,
Сміття
побачиш – підніми.
Не
носи в кишені жуйки, крейду, яблука і булки,
кнопки,
цвяхи, сірники, а носи носовики.
будь
охайним завжди сам, уникай дірок і плям.
7)А
коли пройдуть уроки, відновити сили слід.
Тут
вам стане у нагоді ваш смачнесенький обід.
8) Про здоров’я зажди дбай і на вулиці гуляй,
Старшим , близьким не груби, менших поважай , люби.
9) І щоб тобою всі пишались, перехожі
задивлялись,
Так роби, щоб люди звикли – ти в усьому
завжди приклад.
Про вечерю не забудь і завжди веселим
будь.
10) Щоб
завжди здоровим бути і нічого не забути,
Щоб
навчатися прекрасно, треба спать лягати вчасно.
Цей розпорядок
треба знати і завжди його пам’ятати .
Користуватись треба ним. Він називається … ( режим )
7. Рефлексія.
Чи вам
сподобався урок? Тоді наступний буде крок. Слайд
Я тепер у вас спитаю що ж ви тут запам’ятали?
Чим більше
кожен пригадає, тим краще сонечко засяє
То що сподобалося вам? Про що розкажете батькам?
( Діти відповідають)
( Екскурсія по школі, фізхвилинка, розгадували загадки, пригадали
казки, вчились бути учнями, гарно відповідати, познайомились .)
От, скільки виростили квітів, бо ви були уважні, діти.
Слайд
Тож собі поаплодуйте. А тепер тишу налаштуйте.
А хто мене ще не почув , про те, що він школяр –
забув?
Нема таких? Почули всі? Ой, які ж ви молодці!
8. Підсумок
уроку.
Школа двері вам відкрила, бо знання – велика сила.
І закликає вчитись вас. Тож навчайтесь! В добрий час!
Урок
закінчено, малята!
При цих словах
вам треба встати.
Ви гарно так відповідали, що ставлю всім 12
балів!
І на згадку про урок подарую вам квіток.(вчитель дарує квіти дітям)
Немає коментарів:
Дописати коментар