суботу, 29 жовтня 2016 р.

урок української мови в 4 класі на тему"Рід іменників. Віднесення іменників до одного з родів. Змінювання іменників за числами.

Тема: Рід іменників. Віднесення іменників до одного з родів. Змінювання                  іменників за числами.                                                                                                          
Мета: актуалізувати знання учнів про рід іменників, удосконалювати уміння визначати рід і число іменників;  розвивати індивідуальне мовлення учнів, збагачувати їх словниковий запас;  виховувати любов до осінньої природи, вміння бачити її красу.
Матеріали: комп’ютер, матеріали до каліграфічної хвилинки, сигнальні  картки, картини осінньої природи, картки для вправи самооцінювання,  картки для групової роботи , музична фізкультхвилинка.

                                              Зміст уроку
І. Організація класу
Дзвінок срібно подзвонив –
До роботи запросив.
Отож й ми часу не гаймо –
До роботи приступаймо.

ІІ.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
-Чи всі готові до роботи? Покажіть , який у вас настрій? ( Діти сигналізують сигнальними карками- смайликами про свій настрій)
-         Я бачу, що настрій у вас гарний, тому можемо приступати до роботи. Подивіться , на дошці записана тема нашого уроку, прочитайте її.
 Вправа «Самооцінювання».
- Для того щоб визначити, хто з нас як орієнтується у темі уроку , пропоную виконати таку вправу: «Перед вами будинок. Він символізує тему сьогоднішнього уроку. У кожного є особиста позначка. Подумайте і розмістіть свою картку там, де ви зараз перебуваєте у своїй діяльності відносно нашої теми , а в нашому випадку відносно будинку. Якщо зовсім не знайомі або не лежить душа до такої роботи – ви поза малюнком; якщо чули і знаєте, але ще не застосовували – біля будинку;  якщо вже використовували у практиці – сміливо заходьте до будинку, але  визначте рівень, якого досягли, тобто поверх».
Учні визначаються. Учитель аналізує.
Вправа «Очікування»
-         А що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?
-         Чого хочете навчитися?
Вчитель підводить підсумки відповідно до мети уроку.
Сьогодні ми маємо навчитися:
·        визначати рід і число іменників;
·        змінювати іменники за числами;
·        вдосконалювати своє мовлення

ІІІ. Актуалізація знань учнів
1.     Розпочинаєм із розминки – з каліграфічної хвилинки.
Увага на монітор комп’ютера.( Буква Б)

Подивись, прошу тебе:
Ключ в траві, як буква Б!
Тут веселик походив,

Ключ від азбуки згубив.

Хвилинка каліграфії
Буду я писати гарно – до роботи я берусь.

Правопис якої букви повторимо?
Прописуємо букву « Б»
-         Письмо з пам’яті  «Берізка»
Берізка біла, світла,ще сонця жде, мабуть. 
А вже осінні мітли скрізь листячко метуть. 
А вже холодні, сині хлюпочуться дощі. 
Стоїть берізка нині у жовтому плащі

·        Читання вчителем
·        Читання учнями мовчки
·        Орфографічний аналіз тексту
·        Заучування напам’ять
·        Письмо

·        Взаємоперевірка
-         Після запису тексту – взаємоперевірка.
1.     Діти, зверніть увагу, у нас біля школи теж є берізка. Яка вона зараз.
А ось подивіться як художники зобразили цю красуню


 

-         Що ви можете сказати  про берізку?

Стратегія «Кубування»
Завітав  сьогодні в клас
На урок до нас
Кубик, діти,не простий,
Кубик, діти, чарівний.
Він доріжку прокладає,
Знання ваші перевіряє.

ІV. Закріплення матеріалу
1.Діти, звернемось до нашого тексту про берізку. Чи є в цьому тексті іменники? Назвемо їх.
- А тепер визначимо рід цих іменників. Пригадаймо правило за яким будемо визначати рід.
2. «Рід іменника визначай - сигнальну картку підіймай!»
Школа, клас, книжка, театр, опера, парта, ранець, сцена, світло, море, сіль, картопля, небо, сонце, озеро, учениця, учень, хлопець, місто, олівець, повість.
3.«Гарно разом працювати – а ще краще відпочивати»
Фізкультхвилинка «Весела»
4.Робота в парах
Гра «Один – багато»

Картка 1
Зміни за зразком:
День- дні;
Кінець - ……;
Зірка - …..;
Ручка - …..;
Вікно - …. .



Картка 2
Зміни за зразком:
Листки – листок;
Зошити - ……;
Учні - ……;
Дівчатка - …..;
Діти - …. .
          -        Діти, давайте зробимо висновок із виконаного завдання. (Іменники змінюються за числами)
5.Робота за підручником.
Вправа 97.( Колективна робота.)
-         Читання та підбір заголовка
-         Бесіда про осінь за змістом. Чи любите ви осінь? Чому?
-         Діти записують слова у 2 стовпчики з коментуванням
-         Завдання 3 до вправи виконують за варіантами самостійно з подальшою  фронтальною перевіркою.
V. Підсумок уроку
1. Гра «Третій зайвий»
Світ, літо, день. (Літо — ч. р.)
Гай, море, село. (Гай — ч. р.)
Людина, пшениця, міст. (Міст — ч. р.)
Олень, борсук, сова. (Сова- ж.р.)
Ягода, білка, дуби. (Дуби  - множина.)
Текст, театр, хлопчики. (хлопчики множина.)
Школярі, українці, країна. (Країна – однина)
2.Гра «Мікрофон»
Я почну – а ви продовжіть,
Що робили  - розкажіть.
Мікрофон беріть у руки
І підсумок підведіть.
 - Чого вчилися на сьогоднішньому уроці?
 - Що нового дізналися?
 - Чи сподобався вам урок? Чому?
3.Вправа «Самооцінювання» Порівняння результатів.
Ось і пролунав дзвінок,
Закінчився наш урок.
За роботу по заслузі
Щиро дякую вам друзі!


Немає коментарів:

Дописати коментар