Чубчики і бантики, ясні оченята,
Вони - моя
романтика, хлопчики і дівчатка.
З ними
моя доля завжди нерозлучна,
Вони
- мої діти, вони - мої учні
Учитель - це дар Божий, талант і освіта.
Тому все, що дала вчителеві природа, він має вміло поєднувати зі знаннями,
засвоєними з підручників, практики попередніх поколінь педагогів. Кажуть,
учитель має бути добрим актором. Все: голос, постать, одяг, очі - мають бути
щирими й природними. Вчити, виховувати, розвивати дитину важко, відповідально,
але й радісно. На очах учителя відбувається диво: з невмілого, невпевненого у
собі малюка виростає особистість, яка мислить, багато знає, вміє, оцінює себе й
інших людей.
Стрижнем усієї
педагогічної роботи вважаю доброзичливе педагогічне спілкування, вміння
спостерігати за дітьми, розуміти причини поведінки, бути терплячою, гуманною до
дітей, поважати їхню гідність, уміти підтримувати і слабку й сильну натуру - це
справжнє мистецтво.
Мабуть кожному
учителю молодших класів добре відомо, як багато треба знати і вміти вчителю,
щоб пробудити у дітей живий інтерес до знань, не погасити крихітні вогники
захоплення в дитячих очах, що спалахують під час першої зустрічі зі школою.
Тому кожен педагог, який любить дітей, прагне не тільки навчити їх, а й зробити
перебування своїх вихованців у класі цікавим, насиченим. А саме головне, щоб маленький
учень не втратив бажання вчитись. Наш сучасний час вимагає від школи випускника
творчого і креативного. Тому своїм завданням маю випустити із стін початкової
школи творчу особистість. Працюю над темою давно. А передумовою вибору став
вірш «Одного дня малюк пішов до школи» працюючи над темою , зрозуміла, що не
можна розвивати творчі здібності уривчасто, це має бути система.
Я для
себе створила цю систему , її називаю «7 сходинок до успіху»
Перше, щоб хотіла порадити своїм
колегам ,– це кожний робочий день у школі розпочинати з ранкової зустрічі. Вправи для цього є дуже різні.
Насамперед , вітання: абеткове,
таємне вітання, вітання на табличку множення, слова-побажання на кожну
букву….(Можуть бути тематичні тижні) Роль ведучих беруть на себе чергові учні.
Вони готують інформацію про назви днів тижня – звідси побажання на кожну букву-
, цікавинки про числа, репортажі про природу; разом складаємо вірші добавлянки,
просто римування.
Для створення емоційного
настрою використовую такі вправи як
« Самооцінювання - Будиночок мого
успіху» , вправу «Зоряне небо» , «Кошик настрою». Найбільш ефективною стала для
мене вправа «Самооцінювання» так як за допомогою неї можна не тільки
налаштувати учнів на урок, а й підвести підсумок, оцінити роботи учнів на
уроках , де оцінки не виставляються.
Навчання
повинно бути цікавим, емоційно-образним."Нудні уроки тільки й можуть, що
викликати ненависть до викладача і до того, що викладається "
(Ж.Ж.Руссо).Щоб розвивати творчі здібності своїх учнів, я
часто використовую нестандартні форми проведення уроків. А саме : урок-гра, урок-подорож,
урок-екскурсія, урок мислення серед природи, урок-конференція, урок-концерт.
Урок - це
райдуга, веселка, що підтримує пізнавальний вогник інтересу. Тому використання творчих
вправ та ігрових ситуацій вбачаю невідємною частиною уроку. Щоб зацікавити учнів, я намагаюся знайти форми подачі та засвоєння
матеріалу, які б викликали у дітей інтерес до засвоєння знань. Готуючись до
уроку, продумую, яку б проблему, мовленнєву, ігрову ситуацію створити, як
мотивувати необхідність опанування цього матеріалу, щоб учні мимовільно спрямовували
свою увагу, активізували пам'ять, мислення на засвоєння знань. Для себе систематизувала ці
вправи у збірнички. Для уроків української мови розробила каліграфічні хвилинки
творчого характеру.
Сучасна школа – це школа самореалізації. Своє завдання
я вбачаю в організації безперервного процесу навчання та розвитку учнів, тому у
роботі зі своїми вихованцями головним вважаю не механічне
передавання і засвоєння знань, а діяльність, що сприяє розвитку дитини.
Ні для кого з моїх колег не секрет, що ми щорічно
бідніємо на учнів творчо мислячих. Не останню роль у цьому, на мою думку,
зіграло використання сучасних технологій: телефонів, планшетів у
дітей вдома. Тому , щоб
активізувати вміння працювати самостійно використовую інтерактивні
форми роботи. Під час мотивації навчальної діяльності використовую
вправи «Вилучи зайве» «Читання з передбаченням», методи «Криголам» ,
«Задом наперед» , «Асоціативний кущ» . Під час оголошення,
представлення теми та очікуваних навчальних результатів моя мета — забезпечити
розуміння учнями змісту їхньої діяльності, тобто того, що вони повинні досягти
на уроці і чого від них чекає вчитель. Це можливе завдяки методам
«Дешифрувальник» , «Мікрофон» , прийому гронування. Прекрасним методом для використання
досвіду учнів з метою розв’язання проблем є інтерактивні
вправи «Мозковий штурм» , «Карусель» .
«Кубування» полегшує розгляд різних сторін теми: описання,
порівняння, встановлення асоціації, аналіз, аргументація. За допомогою таких вправ як
«Ажурна пилка» , « Займи позицію» , «Прес» добре засвоюється зміст програмового
матеріалу. А під час рефлексії мої учні люблять складати
сенкан, виконувати вправу «Закінчи речення» або «5 речень» , залюбки виступають
в ролі журналістів та беруть інтерв’ю, виконують тестові завдання.
Без
поетичних хвилинок урок для мене сухий. Люблю розпочинати урок у віршованій формі ,
використовую загадки, дуже часто вірші-добавлянки, віршовані задачі. Повторюючи
фізкультхвилинки щодня, діти запамятовують не тільки вправи, але й слова. Це допомагає
розвивати пам'ять дітей, а також стимулює до власної творчості.
Позакласна
та виховна робота відкривають широкий діапазон для творчості учнів, для їх амовираження,
Підготовка до свят – це цілий довготривалий процес, де розкриваються всі
здібності дітей: і організаторські, і соціальні, і творчі. Мої вихованці дуже
люблять свята, беруть участь у загальношкільних заходах та позакласних. Без
виховання немає навчання.
Вчитель початкових класів та учні
– це єдиний організм взаємовпливу, і я стараюсь докласти максимум зусиль, щоб,
оберігаючи природну індивідуальність дитини, дати їй сьгоднішню
радість та чекання завтрашньої радості, щоб кожен вірив у свої можливості та
сподівався на позитивні перспективи.
Немає коментарів:
Дописати коментар